Grafično oblikovanje | Komunikacija prek umetnosti

Grafično oblikovanje. Komunikacija prek umetnosti Grafično oblikovanje. Komunikacija prek umetnosti

Človeštvo je v svoji zgodovini izumilo veliko različnih načinov komuniciranja in širjenja idej ali informacij. Danes lahko vidimo, da grafično oblikovanje samozavestno zaseda mesto med najbolj priljubljenimi metodami, ki uporabljajo različna vizualna komunikacijska sredstva.

Kaj je grafično oblikovanje?

Grafično oblikovanje kot pojav in dejavnost, ki je zdaj trdno uveljavljeno področje umetniške dejavnosti, je bilo že opisano in razloženo v številnih knjigah in člankih. Na podlagi bogatih praktičnih izkušenj v tej smeri bi grafično oblikovanje opredelili kot umetnost, katere cilj je komunikacija onkraj besed.

Grafično oblikovanje lahko opišemo kot področje človekove dejavnosti, ki leži na stičišču več smeri, predvsem likovne umetnosti, komunikacije in psihologije. V osnovi grafični oblikovalci opravljajo delo sporočanja drugim s pomočjo grafičnih (vizualnih) elementov, kot so podobe različnih slogov in kompleksnosti, vrste in pisave, piktogrami, oblike in velikosti, barve in odtenki, črte in krivulje itd.

Grafični oblikovalec poskrbi, da vsi ti elementi vizualne zaznave prenesejo sporočilo, zato jih naredi funkcionalne. Zato bi lahko rekli, da so grafični oblikovalci umetniki, ki svojih talentov večinoma ne uporabljajo v čisti umetnosti, temveč v sporočilni in namenski umetnosti.

Področja grafičnega oblikovanja

Grafično oblikovanje je danes izjemno široko področje za uporabo umetniških talentov. Vključuje zlasti:

  • ilustracijo
  • oblikovanje identitete (logotipa in blagovne znamke)
  • oblikovanje tiskanih publikacij
  • časopise, revije, knjie itd.
  • ikone in piktograme
  • tipografijo
  • grafika in elementi vmesnika
  • tiskane oglase
  • velike tiskane izdelke, kot so plakati in oglasni panoji
  • znake
  • embalaže itd.
  • Tako je jasno, da imajo sodobni oblikovalci na tem področju več možnosti za uporabo svojih talentov.

Splošni cilj vseh teh prizadevanj pa je, da slika ali drug grafični element

postane smiseln in simboličen ter da hitro in učinkovito sporoča stranki ali uporabniku. Izboljšanje komunikacije, ki postane bolj impresivna, ekspresivna in raznolika, stoji v ozadju večine vzorcev različnih grafičnih sredstev.

Lastnosti in znanja

Grafično oblikovanje | Komunikacija prek umetnosti
Grafično oblikovanje | Komunikacija prek umetnosti

Nekatere zahteve za strokovnjake na tem področju dela in umetnosti vključujejo naslednje:

  • tehnične umetniške spretnosti in po možnosti usposobljenost na področju neke vrste vizualne umetnosti
  • umetniška nadarjenost in ustvarjalna narava
  • dobro umetniško oko in občutek za harmonijo
  • sposobnost dobrega risanja
  • dobre sposobnosti kompozicije in vizualne analize
  • sposobnost dela na analizi ciljnega občinstva in možnih načinov komunikacije z njim
  • sposobnost uporabe različnih tehnik risanja in slikanja, po možnosti z ročnimi in digitalnimi orodji
  • sposobnost nenehnega učenja in samouresničevanja, saj je to področje izredno dinamično in raznoliko itd.

Ali je lahko vsakdo grafični oblikovalec?

Fizično se lahko na področju grafičnega oblikovanja preizkusi vsaka oseba s pravilno delujočimi rokami in očmi. Prav tako se lahko vsakdo, ki je sposoben pisati, preizkusi v pisanju in vsakdo, ki je sposoben komunicirati, se lahko preizkusi, recimo, v vodenju ali poučevanju. Na katerem koli področju vedno obstaja možnost, da postanete uspešni (ali pa tudi ne), če imate potrebne osnovne telesne sposobnosti. Vendar pa to pogosto lahko ni dovolj, da bi postali strokovni in učinkoviti na tem področju.

Na podlagi raznovrstnih izkušenj iz komunikacije z grafičnimi oblikovalci je mogoče zlahka ugotoviti, da mora imeti oseba, ki želi postati profesionalna in s trudom na področju grafičnega oblikovanja prinesti domov slanino, številne značilnosti. Kot pri vsakem ustvarjalnem poklicu so tudi tu na prvem mestu strast, nadarjenost, sposobnost trdega dela ter pripravljenost na nenehno učenje in izpopolnjevanje. Z vsemi temi lastnostmi bo oseba lahko vadila potrebne spretnosti, obvladala potrebno programsko opremo, pridobila trdno osnovo teoretičnega znanja in tako naprej .

Za strastjo se skriva čisto in iskreno zanimanje za področje oblikovanja, ki je vir navdiha in ambicij. Brez tega oblikovalci sicer lahko rešujejo naloge in zagotavljajo rezultate, vendar bodo ti tehnični, brez duše in srca. Knjiga brez duše je le skupek besed. Slika brez duše je le niz oblik in barv. Komunikacija brez duše je le niz stavkov. Oblikovanje brez duše je le niz funkcij. Da bi vsem tem stvarem vdihnili življenje, je ključni dejavnik strast ustvarjalca.

Vendar se lahko z zgornjimi besedami ujamete v past. Strast, o kateri govorimo, ni nekaj, kar vas nekega dne preseneti in vam reče: “Vstanite in se lotite oblikovanja”. V večini primerov je strast podobna apetitu: pojavi se, ko se proces začne, ko poskusite in začutite, da je TO nekaj, kar bi radi počeli in v čemer bi radi rasli. Še več, veliko je strokovnjakov, ki so se v globoko in iskreno strast do svoje obrti vživeli v procesu izboljševanja svojih spretnosti ali izvajanja projektov.

Nedvomno je mogoče postati grafični oblikovalec le z ljubeznijo do kreativnosti. V tem procesu ljudje včasih odprejo veliko zanimanje in posebne talente, ki so potrebni za doseganje visokih rezultatov in priznanja na področju grafičnega oblikovanja.

Omeniti je treba še to, da je delo grafičnega oblikovalca (kot vsako drugo ustvarjalno delo) včasih videti tako romantično, navdihujoče, svetlo in globoko ustvarjalno, da ljudje ne vidijo trdega in temeljitega dela z razvijanjem nekaterih majhnih podrobnosti znova in znova, s številnimi iteracijami in velikimi napori pri ustvarjanju ne le dobro videti, ampak tudi učinkovitega in smiselnega oblikovanja. To delo ni le ognjemet svetlih čustev, ustvarjalnosti, navdiha, samouresničevanja in sreče. To so tudi ure iskanja, skiciranja, poliranja, strmenja v računalniški zaslon z nevidnimi očmi, komunikacije z naročniki, upoštevanja rokov in smernic. Sposobnost združevanja vseh teh plati oblikovalske resničnosti je še ena bistvena veščina, ki omogoča, da postaneš uspešen strokovnjak.

Če povzamemo, lahko odgovorimo: ne, vsakdo ne more biti grafični oblikovalec. Vendar lahko vsak poskusi, če želi. Ta poskus bo v vsakem primeru pridobitev, saj bo nekomu odprl vrata v raznolik svet grafičnega oblikovanja, drugim pa bo ta vrata zaprl in hkrati odprl druga ter jim dal izkušnje, ki so v vsakem primeru koristne. Veliko veselja pri odkrivanju vaše ustvarjalnosti.