V industrijo grafičnega oblikovanja je veliko poti. Za to lahko obiskujete tečaje na fakulteti in opravite pripravništvo. Lahko pa raziskujete svoj naravni talent za črtkanje in digitalno oblikovanje ter postanete oblikovalec samouk, ki si postopoma ustvari svoj portfelj.
Grafično oblikovanje je lahko krajši delovni čas in hobi ali pa celotno samostojno podjetje in kariera s polnim delovnim časom. Ne glede na pot je grafično oblikovanje kot dejavnost, ki hrani vašo ustvarjalnost in družino, poklic, ki je privlačen za mnoge od nas.
Toda počakajte. Na obzorju je ovira. Tako kot v skoraj vsako drugo panogo je tudi v oblikovanje prodrla umetna inteligenca. Ali bodo roboti prevzeli tudi naše ustvarjalce? Bo grafično oblikovanje čez pet let sploh še področje?
Težava z grafičnim oblikovanjem
Umetnost je subjektivna in grafično oblikovanje ni izjema. Videl sem že grozne logotipe, vprašljive odločitve in vizualne podobe, ki preprosto ne zadenejo cilja. Vendar največja težava pri grafičnem oblikovanju kot celoti ni maksima “Lepota je v veliki meri v očeh opazovalca” (ne glede na to, kako katastrofalno se mi zdi določeno oblikovanje), temveč dejstvo, da je končne rezultate teoretično mogoče ustvariti brez človeškega oblikovalca.
Strojno učenje je postalo zelo razvito in tako kot večino vidikov oblikovanja je mogoče tudi grafično oblikovanje posnemati z vnosom raznih elementov in dovoliti AI, da predlaga različice. Brez dvoma ima umetna inteligenca svoje mesto v grafičnem oblikovanju, oblikovalska orodja in programska oprema, ki jih poganja umetna inteligenca, pa so lahko korist za nove oblikovalce, ki iščejo navdih, ali za lastnike podjetij, ki preprosto potrebujejo grob logotip po meri. Toda kam sodijo človeški grafični oblikovalci?
Človeški dotik
Ob vsem času in trudu, ki ga vložimo v izdelavo programov za oblikovanje z umetno inteligenco, se je vsekakor vredno vprašati, ali bi ti programi lahko opravljali delo človeškega oblikovalca. Na koncu je najpomembnejši človeški dotik.
Oblikovanje z umetno inteligenco je do neke mere uporabno, vendar z vnosom dejavnikov oblikovanja nikoli ne boste na primer razumeli osebnosti specifičnega projetka. Kako bi oblikovalec z umetno inteligenco pripravil vizualno podobo nekega projekta ali pa podjetja, ki je označena kot “eterična, punkovska ali prijazna”? Kaj pa tista, ki je v specifikacijah projekta navedena kot “elegantna, nenavadna ali smešna”?
Do danes še nismo naleteli na umetno inteligenco, ki bi lahko oblikovala, kaj šele razlikovala kulturne nianse v dizajnu. Koncept, kot je eterični punk, bi se močno razlikoval od regije do regije in kulture do kulture, izhajajoč iz individualnega dojemanja grafičnih oblikovalcev. Človeški grafični oblikovalci so potrebni za lažje razumevanje bolj abstraktnih konceptov in kako se prilegajo sporočilu projekta.
Izpolnjevanje potrebe
Človeški oblikovalci so potrebni, oblikovanje z umetno inteligenco pa ima svoje mesto. Vendar lahko umetna inteligenca v smislu kakovosti nadoknadi količino; grafični oblikovalci se običajno dlje časa ukvarjajo s posameznimi projekti, medtem ko je oblikovanje z umetno inteligenco mogoče izdelati skoraj takoj, saj črpa iz knjižnice vnaprej naloženih slik. In AI je zagotovo cenejša, saj številna spletna mesta za oblikovanje ponujajo brezplačne modele.
Po podatkih ameriškega urada za statistiko dela (BLS) je v ZDA več kot 250 000 delovnih mest za grafično oblikovanje. Vendar pa naj bi se število posameznih oblikovalcev do leta 2029 zmanjšalo za približno 4 %.
Kot glavni vzrok za to pa se ne navaja umetna inteligenca, temveč zmanjšanje števila tiskanih publikacij. Zaradi manjšega števila revij, knjig in časopisov, ki se dejansko tiskajo, je manj prostih delovnih mest za grafične oblikovalce. Vendar pa BLS v napovedi delovnih mest ugotavlja tudi, da se potreba po digitalnem grafičnem oblikovanju povečuje in da se bo verjetno še naprej povečevala. Kaj to pomeni za današnje grafične oblikovalce?
Nekatera področja grafičnega oblikovanja bodo v prihodnosti morda težje dostopna oblikovalskim strokovnjakom, vendar to ne pomeni, da grafično oblikovanje še vedno ne bo iskano. Kot pri vsakem poslu je ključno, da ostanete na tekočem s tem, kje so dejanske potrebe; ne bi vam svetoval, da se letos lotite grafičnega oblikovanja kot posla z mislijo, da boste delali izključno na področju oblikovanja knjižnih ovitkov.
Če želite to početi, si to vsekakor zastavite kot cilj, vendar bodite odprti za delo drugje, da se boste med delom lahko obdržali. Ali bomo v prihodnjih letih še vedno imeli grafične oblikovalce? Z gotovostjo trdim, da da, zagotovo bomo.
Članek je povzetek od:
Will The Demand For Graphic Designers Diminish In The Near Future? Avtorja: Zack O’Malley Greenburg (forbes.com)
Last modified: 23 januarja, 2023